WÓJT GMINY PŁASKA ogłasza konkurs na stanowisko DYREKTORA GMINNEGO OŚRODKA KULTURY W PŁASKIEJ
Nazwa i adres instytucji kultury:
Gminny Ośrodek Kultury w Płaskiej, Płaska 57A, 16-326 Płaska
Liczba stanowisk: 1
Wymiar etatu: 1/1
II. Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia następujące wymagania:
1. Wymagania obowiązkowe:
1) obywatelstwo polskie;
2) wykształcenie średnie lub wyższe;
3) co najmniej pięcioletni staż pracy;
4) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku pracy;
5) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
6) biegła znajomość jednego z języków obcych: angielskiego, niemieckiego lub francuskiego;
7) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
8) brak zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 104);
9) znajomość zasad organizacji i funkcjonowania instytucji kultury;
10) znajomość aktów prawnych dotyczących instytucji kultury i prawa pracy, w tym między innymi: ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych, ustawy o finansach publicznych, ustawy prawo zamówień publicznych, ustawy o samorządzie gminnym;
2. Wymagania dodatkowe:
1) preferowane wykształcenie wyższe o kierunku lub specjalności zarządzanie kulturą, kulturoznawstwo, animacja kultury lub pokrewne;
2) doświadczenie w zakresie prowadzenia i organizowania działalności kulturalnej;
3) doświadczenie w organizowaniu współpracy z zagranicą.
4) znajomość zagadnień i doświadczeń w pozyskiwaniu pozabudżetowych środków finansowych, w tym środków z programów Unii Europejskiej;
5) predyspozycje do organizowania i prowadzenia przedsięwzięć promocyjnych związanych z działalnością kulturalną i twórczością artystyczną – mile widziane doświadczenie na stanowisku kierowniczym;
4) doświadczenie w pracy z grupami artystycznymi, młodzieżowymi itp.;
5) umiejętności organizacyjne i zarządcze;
6) kreatywność, dyspozycyjność, rzetelność;
7) posiadanie prawa jazdy kat. B.
3. Podstawowy zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1) organizowanie i prowadzenie działalności kulturalnej na terenie gminy;
2) realizacja zadań statutowych Gminnego Ośrodka Kultury;
3) pełnienie funkcji pracodawcy wobec pracowników GOK.
III. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny wraz z życiorysem i przebiegiem pracy zawodowej;
2) kopia dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (dyplomy, świadectwa, zaświadczenia),
3) kopia świadectw pracy lub zaświadczeń dokumentujących staż pracy;
4) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
5) autorska koncepcja programowo-organizacyjna GOK w Płaskiej, obejmująca okres 4 lat, uwzględniająca:
- możliwości finansowe ww. instytucji i możliwe do pozyskania środki zewnętrzne;
- finansowanie działalności GOK z uwzględnieniem kreowanych dochodów własnych (wykonania budżetu instytucji kultury za lata ubiegłe dostępne jest w biuletynie informacji publicznej pod adresem https://bip.ug.plaska.wrotapodlasia.pl w zakładce majątek-publiczny/wykonanie budżetu;
- rozwój promocji i planowanych działań promocyjnych terenu gminy Płaska;
- funkcjonowanie GOK z uwzględnieniem współpracy pomiędzy świetlicami, KGW i innymi jednostkami gminnymi.
6) oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz o braku zakazu pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
7) oświadczenie o stanie zdrowia i braku przeciwwskazań do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
8) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu w pełni z praw publicznych;
9) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji.
IV. Informacja o sposobie i terminie składania wniosków:
Oferty z wymaganymi dokumentami należy składać w Sekretariacie Urzędu Gminy Płaska w terminie do dnia 20 sierpnia 2024 r. do godziny 10.00, na kopercie kandydat umieszcza swoje imię i nazwisko, adres oraz numer telefonu kontaktowego, a także adnotację: „Nabór na stanowisko Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury w Płaskiej”. Oferta może być dostarczona osobiście lub drogą pocztową na adres: Urząd Gminy Płaska, 16 – 326 Płaska 53 (decyduje data faktycznego wpływu do urzędu). Oferty, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
V. Inne informacje:
1. O terminie i miejscu przeprowadzenia drugiego etapu postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie – telefonicznie.
2. Przewidywany termin zakończenia postępowania konkursowego ustala się do dnia 30 sierpnia 2024r.
3. Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do unieważnienia konkursu bez podania przyczyn.
4. Ostateczną decyzję o zatwierdzeniu wyników konkursu oraz o zatrudnieniu podejmuje Wójt Gminy Płaska.
5. Informacja o wynikach konkursu będzie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Płaska.