W związku z wolnymi miejscami udziału w projekcie pn. „Budowa instalacji OZE w prywatnych budynkach mieszkalnych - II etap”, Gmina Płaska ogłasza dodatkowy nabór do uczestnictwa w w/w projekcie, polegającym na przyznaniu grantów na budowę instalacji fotowoltaicznych na budynkach mieszkalnych.
Jednym z głównych, obowiązujących dokumentów określających zasady realizacji inwestycji jest „Regulamin wyboru grantobiorców i realizacji projektu grantowego” (dokument znajduje się w plikach do pobrania – Załącznik nr 1).
Zgodnie z ww. regulaminem, w ramach Projektu możliwy jest montaż wyłącznie fabrycznie nowych urządzeń i komponentów składających się na mikroinstalację OZE. Moc instalacji fotowoltaicznej musi być dostosowana do rocznego zapotrzebowania na energię elektryczną Grantobiorcy. Instalacja fotowoltaiczna powinna być tak dobrana, aby całkowita ilość energii elektrycznej wyprodukowanej i odprowadzonej do sieci energetycznej przez instalację objętą Grantem w rocznym okresie rozliczeniowym nie przekroczyła 120% całkowitej ilości energii elektrycznej pobranej z sieci energetycznej przez Grantobiorcę w tym samym okresie rozliczeniowym. Moc instalacji fotowoltaicznej nie może przekroczyć 5kW. Maksymalne koszty kwalifikowane mikroinstalacji OZE mogą wynieść: instalacja fotowoltaiczna - o mocy do 5kWp – maksymalnie 7 000,00 zł za 1 kWp. Maksymalny poziom dofinansowania przyznanego w formie Grantu w ramach realizacji niniejszego Projektu będzie wynosił 74 % kosztów kwalifikowalnych poniesionych przez Grantobiorcę. Grant przyznaje się w formie refundacji poniesionych przez Grantobiorcę kosztów kwalifikowalnych związanych z realizacją Inwestycji
Na komplet dokumentów zgłoszeniowych składają się:
- Deklaracja udziału w projekcie wraz klauzulą informacyjną (w załączeniu).
Termin, do którego można złożyć do Urzędu Gminy Płaska, deklarację chęci udziału w projekcie: 7 września 2021 r.
Dokument można również wypełnić bezpośrednio w Urzędzie Gminy Płaska.
Procedura aplikowania o Grant składać się będzie z poniższych etapów:
1) Dostarczenie dokumentów zgłoszeniowych przez Grantobiorcę w odpowiedzi na ogłoszony nabór przez Gminę;
2) Ocena formalna dokumentów zgłoszeniowych dostarczonych przez Grantobiorców;
3) Weryfikacja techniczna Grantobiorców;
4) Ocena merytoryczna Grantobiorców;
5) Zawarcie umowy Grantobiorcy z Grantodawcą o powierzeniu grantu (wzór umowy stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu);
6) Przeprowadzenie badania rynku przez Grantobiorcę – wysłanie/przekazanie minimum 3 zapytań ofertowych do potencjalnych wykonawców instalacji OZE posiadających odpowiednie uprawnienia i doświadczenie w realizacji podobnych inwestycji. Grantobiorca zobowiązany jest przeprowadzić badanie rynku, poprzez wysłanie/przekazanie zapytania ofertowego w celu pozyskania porównania i wyboru najkorzystniejszej oferty rynkowej. Wymagane jest udokumentowanie przeprowadzonej procedury poprzez zgromadzenie i archiwizację stosownej dokumentacji (potwierdzenie wysłania minimum 3 zapytań, pisemne oferty, oświadczenie o przeprowadzeniu rozeznania rynku);
7) Otrzymanie minimum 3 ofert od potencjalnych wykonawców i wybór najkorzystniejszej oferty;
8) Zawarcie umowy Grantobiorcy z wybranym wykonawcą instalacji OZE;
9) Realizacja Inwestycji przez Grantobiorcę (od podpisania umowy udzielenia grantu do 30.11.2021 r.);
10) Zgłoszenie przez Grantobiorcę gotowości Inwestycji do odbioru. Gmina wraz
z upoważnionym przez nią Inspektorem nadzoru dokonuje weryfikacji prawidłowości montażu instalacji OZE oraz spełnienie warunków określonych w Regulaminie;
11) Odbiór instalacji OZE przez Grantobiorcę;
12) Złożenie przez Grantobiorcę wniosku o rozliczenie Grantu do Gminy;
13) Ocena złożonego wniosku o rozliczenie Grantu przez Gminę;
14) Otrzymanie przez Grantobiorcę Grantu na rachunek bankowy wskazany we wniosku
o rozliczenie Grantu.