Wójt Gminy Płaska informuje o możliwości uzyskania w roku 2020 dofinansowania na zadanie związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest.
Dofinansowanie nastąpi wyłącznie w sytuacji, gdy Gmina Płaska otrzyma dotację na ten cel ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku.
Kwota dofinansowania zadania może wynieść do 100% kosztów.
Dofinansowanie obejmuje koszty kwalifikowane tj. demontaż, zbieranie, transport oraz unieszkodliwianie lub transport i utylizację eternitu zdjętego we wcześniejszych latach i składowanego dotychczas na posesji.
Dofinansowaniem nie będą objęte koszty związane z zakupem oraz montażem nowych pokryć dachowych.
Osoby zainteresowane uzyskaniem dofinansowania na demontaż, zbieranie, transport azbestu powinny w nieprzekraczalnym terminie do dnia 20.01.2020 r. złożyć odpowiedni wniosek dostępny przy niniejszym ogłoszeniu oraz w Urzędzie Gminy Płaska, pokój nr 01 - parter wraz z załącznikami.
Powyższy wniosek należy składać w Urzędzie Gminy Płaska, 16 – 326 Płaska 53, pokój nr 01 - parter lub przesłać pocztą na ww. adres.
Osoba do kontaktu: Robert Hańczuk, tel. 87 643 90 65.
Wnioski złożone nie wypełnione w całości nie będą rozpatrywane przy składaniu o dofinansowanie.
Przed przystąpieniem do demontażu wyrobów zawierających azbest właściciel nieruchomości powinien złożyć w Starostwie Powiatowym w Augustowie, Wydział Budownictwa wniosek o zmianę pokrycia dachowego a w miejscowościach objętych strefą konserwatorską powyższy wniosek należy uzgodnić z Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków w Białymstoku, Delegatura w Suwałkach ul. Sejneńska 13, 16 – 400 Suwałki.